Bromé tillbaks i radiobåset

Posted on 2010/12/12

0


Semestern är slut, radiolurarna på och Lotta Bromé är redo för mer prat – och fler priser.

The queen is back. Så låter det i trailern för P4 Extra när Lotta Bromé gör comeback som programledare efter sommaren. Efter att i direktsändning ha vaka in EU-valet i våras, då hon gästades av över 70 gäster på tre timmar åkte Lotta Bromé på en välbehövlig semester.

– Jag har varit i Mumindalen med dottern och flickvännen. Men mest var vi på lantstället i skärgården och försökte undvika regn.

Hur är det att vara tillbaka i radiobåset?
– Det är lite nervöst, men det är en skön känsla att inte allt är så självklart. Man hör nog att jag är lite skakig de första tio minuterna.

Vad är det du kan göra i radio som du inte kunde göra i tv?
– Lyssnaren får vara med på ett helt annat sätt. I TV får du ju allting serverat. Så kan vi alltid kasta om mer i programmet och vara med direkt om det händer något spännande någonstans.

Vem är drömgästen för hösten?
– Jag brukar alltid svara Dolly Parton på den frågan. Bara kommentaren ”det är dyrt att se så här billig ut” fordrar en djupare diskussion. Och så vill jag fråga Whitney Houston om hon verkligen var ihop med sin manager.

Är det bara kvinnor som är intressanta?
– Nej, Jan Guillou ska bli intressant, han kommer senare i höst. Vi delar en förkärlek för militärbyxor som vi gärna talar om när vi träffas.

Du har två priser från QX gaygala hemma. I våras sade du att du gärna skulle knipa ett till och att det borde finnas ett ”allmänt mediepris”…
– Ja, hur går det med det där? Jag kräver ett svar från din chefredaktör!

Varför skulle du vinna det?
– Jag är en ganska ödmjuk person så det är svårt att svara på. Skriv bara att jag älskar mitt jobb och att jag hoppas att det smittar av sig.

