Christine Meltzer

Posted on 2010/12/12

0


Christine, vad har du för läsvanor?
– Åh, jag tycker så mycket om att läsa, men jag hinner inte! Det blir mest en massa manus, och nu har jag har två krävande bebisar också. Annars läser jag gärna något lättsmält, typ sånt som finns på Pocketshop. Jag har inte tid att sätta mig in i en svår krävande handling.

Läser du något just nu?
– På nattduksbordet ligger Åsa Lindborgs självbiografi ”Mig äger ingen”, men jag har inte hunnit börja läsa ännu. Den handlar om Åsas relation till sin far som var alkoholist. Det ska bli spännande läsning om jag kommer igång med den.

Vad var det senaste du läste?
– Oj… Jag kommer aldrig ihåg vad jag läst eller vem jag härmat, utan går hela tiden vidare mot nya grejer.

Vilket är ditt bästa boktips?
– Eftersom jag mest läser barnböcker nu för tiden vill jag tipsa om ”Bröderna Lejonhjärta”. Mina barn är fortfarande för små för den, men det finns så mycket nostalgiskt lugn med den boken. När saker känns jobbiga känns det tryggt att tänka att det alltid finns ett Nangiala.

