Gudrun Schyman: ”Det glittrar om Babben”

Posted on 2010/12/12

0


Favoritserie jag vill se i repris: Prime suspect, där Helen Mirren spelade polis.
Äter helst framför TV:n: Ja, ibland är det middag. Annars blir det mest kaffe.
Favoritnyhetsuppläsare: Nej, jag har ingen favorit, även fast det mest är det jag tittar på. Det och dokumentärer. Verkligheten överträffar dikten i de flesta fall.
Det får mig att skratta framför TV:n: Babben Larsson. Jag gillar henne. Hon har ett naturligt sätt. Det liksom glittrar om henne.
Skäms för att jag tittar på: Jag hinner knappt se på TV. Det skäms jag lite för.
Den serien påminner om mitt liv: Vita huset med Martin Sheen. Jag känner igen miljön och klimatet. Den politiska pulsen!
Snyggast i TV, du får säga dig själv: Haha, näe… kan jag få passa?
Det får mig att stänga av: Reklamer.

