(damm)Sugen på sex?

Posted on 2011/12/28

0



Illustration: Mats Bax, ursprungligen i QX januari 2012
Det sägs att karlar aldrig dammsuger. Erik slog hål på myten och sög av sig själv. På 70-talet tänkte 16 tyskar likadant. För dem gick det åt helskotta.

28-årige Erik har gjort dammsugning till vardagsrutin – på ett lite ovanligt sätt. När han var 11 år fick han i uppgift att dammsuga altanen medan föräldrarna var borta. Brorsan låg och sov på övervåningen.

– Jag fick bara för mig att dra ner byxorna och prova att suga tag i snoppen. Det är klart att jag var orolig. Skulle jag bli påkommen? Skulle jag fastna? Men så fort jag sög tag slurpade halva ollonet in i slangen, och det pirrade i hela mig! Jag glömmer aldrig den känslan. Den är otroligt beroendeframkallande.

Vad var det som var skönt?
– Vibrationen i förhuden i kombination med vakuumet. Jag fick orgasm jättesnabbt och låg överlycklig med rodnande kinder. Sedan dess har jag fortsatt.

Erik är inte ensam. Män har dammsugarrunkat i decennier. Men det har inte alltid gått lika smärtfritt.

1978 publicerades doktorsavhandlingen ”Penisverletzungen bei Masturbation mit Staubsaugern”, om 16 tyska herrar som strimlat sönder sina snoppar. I samtliga fall var det en slanglös Kobold-modell från företaget Vorwerk som var boven i dramat. Med munstycket borta såg den optimal ut: ett 11 cm långt rör som välkomnade den slaka penisen in i dammsugarkroppens varma luftströmmar.

Men med strömbrytaren påslagen blev det en dödsfälla.

Suget ledde rätt in i motorns roterande fläktblad.

Fotografier visar något som närmast liknar uppsprättade julkorvar fulla med sylt.

Avhandlingen ledde till att alla Kobold drogs in för omdesign – för ökad säkerhet. Den blev också populär bland tyska journalister, som frossade i festliga formuleringar om hur männen fastnat med slangen i slangen. Men hur vanliga är dessa olyckor?

Ulf Norming är chef på urologiska kliniken på Södersjukhuset i Stockholm. Under sina 30 år som urolog har han aldrig träffat på någon skada till följd av dammsugaronani.

– Jag har sett pubesringar som fastnat, men aldrig dammsugare, säger Ulf Norming.

Vad finns det för hälsofaror med dammsugaronani?
– Fastnar man i vakuumet så sväller penis vilket kan ge skärsår, skada svällkropparna och i värsta fall orsaka vävnadsdöd, så kallad nekros.

Just nekros – det som gör att zombies ser så ofräscha ut – drabbade tolv av tyskarna. Men Erik har inte märkt av några problem under sina 17 år som vakuumonanist.

– Men suger man direkt på ollonet utan att ha förhuden uppe kan det säkert ge skador. Eller om man suger för hårt. 400-700 watt är att rekommendera, säger Erik.

Finns det någon särskild modell att föredra?
– Drömscenariot är att slangens diameter rymmer hela ollonet, men få dammsugare är byggda så. Man får vara lite kreativ. Jag har satt fast ett rör i PVC-plast med lagom diameter för att ge friktion utan att man riskerar att fastna.

För sugna kvinnor finns redan en färdig produkt. 2007 uppfann amerikanskan Joanne Drysdale munstycket Vortex Vibrations som gav henne orgasm på tio sekunder.

För den som föredrar hårdare tag finns andra alternativ. I Qruiserklubben ”Dammsug slynan” skriver signaturen Sir Rotting följande:

”Nyligen kom jag på den eminenta idén att dammsuga bort stearin från slynans bak, mus, rövhål och pattar. Industri eller grovdammsugare rekommenderas på grund av den höga effekten. Min slyna pep och grät, men njöt av den brutala behandlingen!”

Var varje persons gräns går verkar alltså variera. Det enda som är säkert är att du just nu sneglar mot städskåpet.
Erik heter egentligen något annat.

*********************

Dammsugarsex – så funkar det
Qruisersignaturen ”a vacuum cleaner” guidar:
– Använd en sugkraft på 400-700 watt.
– Det räcker med att halva ollonet får plats i röret för att du ska kunna dra nytta av vibrationerna. Men ha förhuden uppdragen – sug inte direkt på ollonet.
– Den som vill få in mer kan göra sitt eget munstycke för under 30 kronor. Mät din penis diameter (omkrets delat med 3,14) och hitta ett rör i PVC-plast som är 1-3 millimeter större i tvärsnitt. Jämna till kanten med fint sandpapper för att undvika skärsår.
– Den som har klitoris kan köpa sin färdiga stimulator på http://www.vortexvibrations.com
– Allt experimenterande sker på egen risk. Urologer avråder från dammsugarsex.
Vill du se hur det funkar? Se ”a vacuum cleaners” Qruiser-sida.

Så sade tyskarna till doktorn, topp 5:
”Jag lider av återkommande hjärnblödningar. Detta måste ha hänt under ett anfall.”
Låssmed, 50, gift

”Jag har ischias och slant när jag använde dammsugaren för att massera ryggslutet.”
Snickare, 73, skild

”Jag hade lånat en dammsugare för att städa bilen. Jag visste inte helt hur den fungerade och råkade komma åt strömbrytaren. Jag höll just på att byta om till badbyxor och min penis befann sig precis framför insuget.”
Försäkringsman, 46, gift.

”Jag skulle reparera en kaffekvarn och fastnade i den…”
Chaufför, 60, gift

”Jag var full.”
Truckförare, 34, singel.
Källa: ”Penisverletzungen bei Masturbation mit Staubsaugern”, Michael Alschibaja Theimuras

Posted in: Reportage